Netflix / Marka Hikâyeleri

Bilgisayar bilimcisi ve matematikçi olan Hastings, Pure Atria'yı Rational Software Corporation'a 1997'de $700.000.000 karşılığında satarak, Silikon Vadisi tarihinin en yüksek satışını yaparken; ortağı Reed Hastings, Randolph annesi ve Integrity QA kurucusu Steve Kahn'da $2.500.000 dolarlık yatırım alır.


O dönem yeni e-ticaret şirketi Amazon’u beğenirler ve benzer bir model kullanmak isterlerler.


İlk olarak film kiralama ve satış işinden başlamanın güzel olabileceğini düşünürler. Fakat VHS kasetlerinin stoklamak için pahalı, postalamak için çok hassas olmalarından dolayı vazgeçerler.


1997'de sadece birkaç pazarda satışa sunulan DVD'leri duyduklarında, Hastings'in Santa Cruz'taki evine posta ile kompakt bir disk göndererek test ederler, disk bozulmadan geldiğinde DVD satış ve kiralama konseptini kullanmaya karar vererek Netflix fikrini ortaya koyarlar. $16.000.000 dolarlık yatırım ile sektöre girerler.


2007’de Netflix, video akış hizmeti aracılığıyla internet üzerinden film izleme olanağı sunmaya başladı, ancak DVD ve Blu-ray kiralama işini de sürdürdü.


2010’da Kanada’ya, ardından Latin Amerika ve Karayipler'e açılarak uluslararası hizmet vermeye başladı.


2013'te House of Cards adlı ilk dizisiyle içerik üretmeye de başladı.


Nisan 2020 itibarıyla dünya genelinde 193 milyon, ABD'de 73 milyon ücretli abonesi bulunan ve dünyanın birçok ülkesinde hem içerik üretimi hem de dağıtımı yapan Netflix her geçen gün yeniliklerle büyümeye devam ediyor.

19 görüntüleme0 yorum

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör