Marka Stratejisi İçin İpuçları

Markanızın büyümesini ve sürdürülebilir olmasını istiyorsanız marka stratejisine yani marka yol haritasına ihtiyacınız vardır. Peki bu yol haritasını nasıl oluşturabilirsiniz?


1- Birinci kural; markanızı tanımlarken olabildiğince net olmanız gerekiyor. Markanızın bütün yeteneklerini ortaya koyup; bu yeteneklerden en iyi hangisini yapabiliyorsanız onu çekip almalısınız.


2- Marka olarak aldığınız bu fikrin altını çizmeniz gerekiyor. Çok basit gibi görünen bu kural çok ama çok bir kuraldır. Çünkü bu konunun çözümüne 3 yoldan geçerek ulaşırsınız.


Yol 1: Markanız insanlar için nasıl bir sorun/ ihtiyaç fark etti?

Yol 2: Markanız bu sorun/ ihtiyaç için nasıl bir çözüm buldu?

Yol 3: Markanız bu sorun/ ihtiyaç için ne yaptı? Nasıl bir ürün/ hizmet sundu?


3- Markanız neyi vaat ediyor?

4- Markanızın deneyimi ve gücü nereden geliyor?

5- Markanızın inovasyon, satın alma anı hikâyesi var mı?

6- Markanızın vizyon ve amacı ne?

7- Markanız nelere değerler veriyor? Bu sorunun cevabında mutlaka sosyal sorumluluk bilincinde olmalısınız. Marka hizmetiniz bir yere kadar gelirken; bazen marka değerinizin nereye kadar ulaşacağını hayal bile edemeyebilirsiniz. Bu yüzden özellikle global markaların hizmetleri dışında sosyal sorumluluk projelerine büyük önem verdiğini görürsünüz.


Tüm bu soruların sonunda markanız için bir yol haritası oluşturmayı deneyebilirsiniz. http://tpgbrandstrategy.com/marketing-articles/branding-articles/building-brand-road-map/ linkindeki örnek size güzel bir yol açacaktır.








20 görüntüleme0 yorum

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör