Ben 1 Kurumsal Kimlik Alayım

Kurumsal kimlik bir markanın imzasıdır. Markanın kendini ifade etme şeklidir. Bu ifade belli sınırları çizilmiş ve genellikle büyük bir değişim olmadığı sürece değişmez bir ifadedir.


Markayı anımsatacak bir tasarımın ne ölçülerde ve nasıl kullanılması gerektiğini belirten kurumsal kimlik kitabı marka olma sistemin vazgeçilmez öğesidir.


Peki kurumsal kimlik kitapçığı içinde neler olmalıdır:

  • Marka Sembolü

  • Marka Yazısı

  • Marka Logotaypı

  • Oranlar

  • Güvenlik Alanı

  • Minimum Boyut

  • Renk Pantoneleri

  • Marka Logotaypının Farklı Zeminlerde Kullanımı

  • Marka Logotaypının Fotoğraf Üzerinde Kullanımı

  • Marka Sembolü; Yanlış Kullanımlar

  • Marka Logotaypı; Yanlış Kullanımlar

  • Marka Logotaypı; Görüntü ve Zemin Üzerinde Yanlış Kullanımlar

  • Marka Logotaypı; Yanlış Uygulamalar - Örnekler

  • Marka Logotaypının Uygulanmaması Gereken Yerler

  • Yazım Kuralları

  • E-posta İmzası

  • Bayrak

  • Lobilerde Marka Logotaypının Kullanımı

  • Sunum Şablonu

  • Vefat İlanı

  • Uygulama İlkeleri

  • Tanıtım ve Duyurularda Marka Logotaypının Kullanımı

  • Dikey Alanda Ölçülendirme

  • Yatay Alanda Ölçülendirme

  • Tanıtım ve Duyurularda Marka Logotaypının Kullanımı

  • Yerleşim Kuralı

  • Yerleşim Örneği

  • TV Ekranında Kullanım

  • TV Packshot Standardı

  • Marka Logotaypının Diğer Şirketlerle Eşit Oranda Kullanımı

  • Tanıtım ve Duyurularda Marka Logotaypının Kullanımı - Örnek Uygulamalar

  • Marka Logotaypının Arka Kapakta Kullanımı

  • Web Sitesi ve e-Bültenlerde Ölçülendirme

  • Favicon (kısayol simgesi, website ikonu, sekme ikonu, URL ikonu, veya yer imi ikonu olarak da bilinir)

  • Fuar Standlarında Marka Logotaypının Kullanımı

  • Formalarda Marka Logotaypının Kullanımı

  • İşbirliklerinde Logotaypların Kullanımı

  • Antetli Kağıt, Zarf ve Kartvizitlerde Logotaypın Konumu, Ölçüsü

  • Dijital Platform Temel İlkeleri

  • Davetiye Tasarımı Temel İlkeleri

  • Marka Logotaypının Kurum Davetiyelerinde Kullanımı

  • (+/-)Yetkili Satıcı, Basın Toplantısı vb. Etkinliklerde Logotayp Uygulaması

  • Seremoni Kurdelesi

  • (+/-) Çalışanların Üniforma Tasarımları

  • Yönlendirme Tabelaları

  • (+/-)Hizmet Ödül Töreni Kitapçığı

  • (+/-)Marka çatısı altında birden fazla markaya sahip markalar için marka mimarisi ve örnek uygulamaları da yapılmalıdır.

Bu maddelerin dışında durum ve ihtiyaca göre listeye yeni maddeler eklenebilir.


Kurumsal kimlik marka için oluşturduğu imajla,tüketicinin aklına kazınır. Bu yönüyle markanın reklam yatırımlarının başarılı olmasının sağlayan çalışmalarının en başında gelir.


26 görüntüleme0 yorum

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör