Acaba Ben Bir Marka mıyım? Kişisel Marka Nedir?

En son güncellendiği tarih: Şub 17

Aklınızdaki tüm kalıpları bir kenara bırakın. Popüler olmak, ünlü olmak; kişisel marka olmak demek değildir.


Kişisel marka: kişisel vaat demektir. Vaadimizin arkasında ne kadar durursanız; o kadar güçlü, güvenilir ve istikrarlı olursunuz. Burada en önemli nokta, olduğunuz kişi ile gösterdiğiniz kişinin (imajınız) birbirine yakın olmasıdır. Aradaki fark ne kadar çoğalırsa, o kadar gerçeklikten uzaklaşırsınız.


Kişisel marka mükemmel olmakla ilgilenmez. (Sonuçta insansınız makina değil.) Kişisel markanın ilgilendiği; kişinin kendini etkin ve etkili bir şekilde ifade edebilmesidir. Bunu yaparken kontrol noktalarınızı da şu soruları sorarak sağlayabilirsiniz;

Benim hedef kitlem kim? Kime hitap ediyorum?

Ne anlatmak istiyorum?

Mesajımı hangi şekilde vermek istiyorum?

Ne sunuyorum?

Dış dünyada istediğim gibi algılanabiliyor muyum?


Peki kişisel marka aksiyonunu nasıl oluştururuz?


1-Denetleme yaparak.

Kendinize 1’den 10’a kadar bir puan verecek olsanız. Bu puan kaç olurdu?


2- Segmelerle ilerlemek için SWOT Analizi yaparak.

Hedefinize giden yolda seçmeler oluşturun. Bunlar;

Güçlü yanlarınız

Geliştirilmesi gereken yanlarınız

Fırsatlarınız

Tehditlerinizdir.


3- Etik rekabetten çekinmeyerek.

Rekabet bizi, kendimizi geçme dürtüsü oluşturur. Bu da bizi geliştirir.


4- Stratejik odaklanarak.

Sadece en iyi yaptığınız alanı seçip ona odaklanın. Algınızı ve hedefinizi dağıtmayın. Evet her konuda bir fikriniz olabilir fakat her konuya koşmayın.Dağılmayın.


5- Görselliğimize özen göstererek.

Kimliğinize ve karakterinize uygun görselleşin.


6- Sözel kimliğinizde nazik olarak.

Seçeceğiniz kelimeler sizi temsil eder. Bu yüzden dikkatli kelimeler seçmelisiniz.


7- Hedef kitlenizi iyi belirleyerek.

Kime hitap ediyorsanız o doğrultuda ilerleyin.


8-Kendimizi belirli zaman dilimlerinde ölçümleyerek.

Çevremizdeki insanlardan, iş bağlantılarımızdan, sosyal çevremizden dönüşler alarak kendinizi ölçümleyebilirsiniz.


Unutmayın; Kişisel marka vaadinizin, imajınızın, üslubunuzun, iletişim tarzınızın ve bağlantılarınızın bütünüdür.

18 görüntüleme0 yorum

Son Paylaşımlar

Hepsini Gör